Sisäministeriön asetus pelastustoimen virkapuvusta sekä pelastusviranomaisen henkilökortista annetun sisäministeriön asetuksen 15 §:n muuttamisesta
- Säädöksen tyyppi
- Asetus
- Antopäivä
- Julkaisupäivä
- Suomen säädöskokoelma
- Säädösteksti
Alkuperäisen säädöksen teksti
Alkuperäisten säädösten teksteihin ei päivitetä säädösmuutoksia eikä tehdä oikaisuja. Muutokset ja oikaisut on huomioitu ajantasaistetuissa säädöksissä. Oikaisut näkyvät myös säädöskokoelman pdf-versioissa.
Sisäministeriön päätöksen mukaisesti
muutetaan pelastustoimen virkapuvusta sekä pelastusviranomaisen henkilökortista annetun sisäministeriön asetuksen ( 507/2011 ) 15 §, sellaisena kuin se on osin asetuksessa 246/2017, seuraavasti:
15 §Henkilökortin tilaaminen ja palauttaminen
Pelastusviranomaisen henkilökortin tilaamisesta henkilökortin käyttöön oikeutetulle vastaa hyvinvointialueen pelastusviranomaisten osalta pelastuslain 26 §:n 2 momentissa tarkoitettu pelastuslaitoksen ylin viranhaltija ja valtion pelastusviranomaisten osalta sisäministeriön pelastusosaston oikeudelliset asiat -yksikön päällikkö.
Pelastusviranomaisen henkilökortti on palautettava virkatehtävien muuttuessa tai päättyessä asianomaisen toimintayksikön päällikölle, jonka on huolehdittava käytöstä poistuvan henkilökortin tuhoamisesta. Henkilökortin katoamisesta on ilmoitettava välittömästi asianomaisen toimintayksikön päällikölle.
Sisäministeriö antaa tarkemmat ohjeet henkilökorttien tilaamisessa noudatettavasta menettelystä.
Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2023.
Hyvinvointialueen pelastusviranomaisen henkilökortin voi tilata ennen 1 päivä tammikuuta 2023 hyvinvointialueelle valittu pelastuslaitoksen ylin viranhaltija tai muu hyvinvointialueen määräämä henkilö.
Helsingissä 20.9.2022
SisäministeriKrista MikkonenLainsäädäntöneuvosAnnika Parsons