8.5.2008

Hyvä hallinto - Vastaus

Asiakkaan yhteydenotossa noudatettava menettely

Kantelukirjoituksessa arvosteltiin kaupungin opetuspalvelukeskuksen menettelyä, johon liittyen opetuspalvelukeskukseen kahdesti kirjeitse yhteyttä ottanut henkilö ei saanut vastausta kumpaankaan kirjeeseensä.

Apulaisoikeuskansleri lausui käsityksenään, että muun muassa hallintolain 7, 8 ja 9 pykälistä ilmenevistä hyvän hallinnon periaatteista johtuen viranomaisen on vastattava asiakkaan taholta tulleeseen yhteydenottoon siitäkin huolimatta, että kyseinen viranomainen ei ole velvollinen ryhtymään varsinaisiin toimenpiteisiin kirjeiden tarkoittamassa asiassa.

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.