Asiakkaan yhteydenotossa noudatettava menettely
- Asiasanat
- Hyvä hallinto, Vastaus
- Tapausvuosi
- 2008
- Antopäivä
- Diaarinumero
- 891/1/06
- Ratkaisija
- Apulaisoikeuskansleri
Kantelukirjoituksessa arvosteltiin kaupungin opetuspalvelukeskuksen menettelyä, johon liittyen opetuspalvelukeskukseen kahdesti kirjeitse yhteyttä ottanut henkilö ei saanut vastausta kumpaankaan kirjeeseensä.
Apulaisoikeuskansleri lausui käsityksenään, että muun muassa hallintolain 7, 8 ja 9 pykälistä ilmenevistä hyvän hallinnon periaatteista johtuen viranomaisen on vastattava asiakkaan taholta tulleeseen yhteydenottoon siitäkin huolimatta, että kyseinen viranomainen ei ole velvollinen ryhtymään varsinaisiin toimenpiteisiin kirjeiden tarkoittamassa asiassa.