8.5.2008
Hyvä hallinto - Vastaus
Diaarinumero: | 891/1/06 |
---|---|
Antopäivä: | 8.5.2008 |
Ratkaisija: | AOK |
Asiakkaan yhteydenotossa noudatettava menettely
Kantelukirjoituksessa arvosteltiin kaupungin opetuspalvelukeskuksen menettelyä, johon liittyen opetuspalvelukeskukseen kahdesti kirjeitse yhteyttä ottanut henkilö ei saanut vastausta kumpaankaan kirjeeseensä.
Apulaisoikeuskansleri lausui käsityksenään, että muun muassa hallintolain 7, 8 ja 9 pykälistä ilmenevistä hyvän hallinnon periaatteista johtuen viranomaisen on vastattava asiakkaan taholta tulleeseen yhteydenottoon siitäkin huolimatta, että kyseinen viranomainen ei ole velvollinen ryhtymään varsinaisiin toimenpiteisiin kirjeiden tarkoittamassa asiassa.