Finlex - Etusivulle
Valtioneuvoston oikeuskansleri

8.5.2008

Valtioneuvoston oikeuskansleri

Valtioneuvoston oikeuskanslerin ja apulaisoikeuskanslerin ratkaisuja

Asiakkaan yhteydenotossa noudatettava menettely

Asiasanat
Hyvä hallinto, Vastaus
Tapausvuosi
2008
Antopäivä
Diaarinumero
891/1/06
Ratkaisija
Apulaisoikeuskansleri

Kantelukirjoituksessa arvosteltiin kaupungin opetuspalvelukeskuksen menettelyä, johon liittyen opetuspalvelukeskukseen kahdesti kirjeitse yhteyttä ottanut henkilö ei saanut vastausta kumpaankaan kirjeeseensä.

Apulaisoikeuskansleri lausui käsityksenään, että muun muassa hallintolain 7, 8 ja 9 pykälistä ilmenevistä hyvän hallinnon periaatteista johtuen viranomaisen on vastattava asiakkaan taholta tulleeseen yhteydenottoon siitäkin huolimatta, että kyseinen viranomainen ei ole velvollinen ryhtymään varsinaisiin toimenpiteisiin kirjeiden tarkoittamassa asiassa.

Sivun alkuun