22.5.2007

Hyvä hallinto - Vastaaminen tiedusteluihin

Tiedusteluun vastaaminen

Apulaisoikeuskanslerin sijainen totesi päätöksessään yleisellä tasolla, että hyvään hallintoon ja asianmukaiseen viranomaistoimintaan kuuluu viranomaiselle puhelimitse jätettyyn yhteydenottopyyntöön vastaamisesta huolehtiminen ja vastaaminen ilman aiheetonta viivytystä erityisesti tilanteessa, jossa hakijoiden hakemuksen käsittelijät olivat vaihtuneet ja hakijoilla oli ollut epätietoisuutta hakemuksensa käsittelyn kulusta.

HallintoL 23 § 2

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.