06.08.2001

Kuluttajavalituslautakunta - Hyvä hallintotapa

Kuuleminen kuluttajavalituslautakunnassa

Oikeuskansleri on kiinnittänyt kuluttajavalituslautakunnan huomiota käsiteltävien asioiden valmistelu- ja esittelytehtävien järjestämiseen siten, että määräaikaan mennessä saapuneet selvitykset otetaan ratkaisua tehtäessä huomioon. Asiaa kuluttajavalituslautakunnassa valmistellut virkamies oli varannut asianosaiselle tilaisuuden antaa määräaikaan mennessä kuluttajavalituslautakunnalle vastineensa vastapuolen esittämästä selvityksestä. Hän oli antanut sen määräajassa. Asia oli kuitenkin ratkaistu ennen vastineen saapumista. Esittelijä, joka oli ollut eri henkilö, ei ollut tiennyt käsittelijän asianosaiselle varaamasta vastineenantomahdollisuudesta, joka hänen mukaansa ei olisi ollut asiassa välttämätöntä.

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.