Finlex - Etusivulle
Valtioneuvoston oikeuskansleri

7.12.1998

Valtioneuvoston oikeuskansleri

Valtioneuvoston oikeuskanslerin ja apulaisoikeuskanslerin ratkaisuja

Asiakaspalvelusta Kansaneläkelaitoksen paikallistoimistossa

Asiasanat
Asiakaspalvelu, Kansaneläkelaitos, Työmarkkinatuki
Tapausvuosi
1998
Antopäivä
Diaarinumero
301/1/98
Ratkaisija
Apulaisoikeuskansleri

Kansaneläkelaitoksen paikallistoimiston asiakassihteerin menettely oli saattanut jossain määrin aiheuttaa kantelussa esitetyn kaltaisia väärinkäsityksiä selvitettäessä asiakkaan hakeman etuuden saamisen edellytyksiä ja maksetun etuuden takaisinperintää. Apulaisoikeuskansleri on ratkaisussaan todennut, että jotta vältyttäisiin väärinkäsityksiltä asiakkaalle esitettyjen kysymysten aiheellisuudesta, kysymykset tulisi riittävästi perustella.

Sivun alkuun